Моды для teso для рыбалки

Гайд по Рыбалке

Рыбалка — что это?

Рыбалка — это еще один способ спокойно провести время в игре, медитативно зарабатывая ачивки, звания «Master Angler» и вылавливая ресурсы для крафта и мебель для дома.

Для этого занятия вам необходимо найти нужную рыбную лунку, нажать «E»и выбрать одну из 9 видов наживки… Удочка появляется автоматически. И как только поплавок задрожит, у вас будет пару секунд для повторного нажатия, для удачного улова.

Самый ответственный момент выбрать подходящую наживку!

Существует 4 типа воды: Океан (ocean) , озеро(lake) , река(river) , грязная вода(foul) . Для каждого приходится по 2 наживки.

  1. Океан(Ocean) — расположена на берегах омываемых океаном, Worsm и Chub является наживкой, вылавливается Longfin, Dhufish и Minnow (наживка).
  2. О зеро(Lake) — закрытые источники, озера. Требует Guts и Minnow , получаем Silverside Perch, Spadetail и Shad (наживка)
  3. Реки(River) — проточные воды, реки. Insect parts и Shad требуются для успешной ловли RiverBetty, Salmon и Fish Roe (наживка).
  4. Грязные(Foul) — Загрязненные, нечистые воды обычно рядом с трупами. Требуют Crawlers и Fish Roe , получаем Slaughterfish, Trodh и Chub (наживка).

Почти в каждом регионе присутствует все 4 типа вод, но есть где 3, 2 или только один тип лунки. Например Хладная Гавань (Coldharbor) — содержит только грязную воду, а Краглорн(Craglorn) — имеет реки и озера.

Данная картинка более наглядно показывает, к какому типу воды подходит наживка и какой стандартный улов будет.

Наживки

Наживки — делятся на 2 вида. Добываемые в мире и добываемые рыбалкой.

  • Worms(черви) — добываются при подборе ресурсов и с трупов мертвецов.
  • Guts(кишки) — добывается с лягушек, крыс и других мелких животных.
  • Insect parts (части насекомых) — собирается при подборе бабочек, ос, мух.
  • Crawlers (гусеницы) — подбираются с пауков и сороконожек.
  • Chub , Minnow , Shad и Fish Roe — добываются рыбалкой.

Отдельно есть Simple bait — простая наживка, покупается у обычного торговца за 15 монет, подходит для любого типа воды.

Подобрав правильную наживку вы успешно выловите рандомный предмет. В противном случае получите: Used Bait

— использованную наживку, которую просто можно выкинуть.

Стандартный улов — это рыба белого цвета или наживка. Но попадает редкая зеленого и синего качества (для каждого региона своя, для ачивки) .

Выпадают мокрые коробки с рандомным крафтовым ресурсом.

Предметы для дома. Различные кораллы, травы и морские звезды.

Одним из самых ценных предметов является легендарного золотого качества Идеальная Икра (используется для дорогих кулинарных рецептов и эликсиров на +50% опыта). Она с небольшим шансом в 1% выпадает при переработки различной рыбы обычного качества (белого).

Так что делая ачивку, не выкидывайте простую рыбу, переработав ее вы можете хорошо заработать или можете сразу продать ее в Гильдейском Магазине.

Саммерсет и добавленные рецепты, мотивы….

С выходом новой главы Summerset на новых локациях — рыбалкой можно выловить интересные и редкие рецепты продовольствия и мотивы для крафта.

Артеум — вся вода является океаном, Даже небольшие «озерца» засчитываются как океан. Но, ловить можно на любую наживку. Хоть на «червяков», хоть на «насекомых».
Выловить можно — небольшую сумку — «Waterlogged Psijic Satchel» из которой падают различные ресурсы, а так же с неопределенным шансом 2 вида рецептов кулинарии.
Waterlogged Psijic Recipe — фиолетовый рецепт на жизнь и магию, но самое интересное — увеличивающий шанс выпадения редких рыб для ачивки.
Water-Stained Psijic Recipe — золотой рецепт на Жизнь, стамину, регенерацию жизни и стамины. Аналог рецепта из Заводного города, но для Стаминщиков. Определенно является одним из лучших.

Саммерсет — вода в регионе Саммерсет, разделена на 4 типа. Так что вам пригодятся все виды наживки.
Теперь можно неплохо заработать, не только получая икру с очистки рыбы, но и выловить… Pyandonean Bottle — в которой может содержаться листочки и камни стиля нового мотива Пиандонин (Маормеров).
К сожалению, данные кусочки падают достаточно редко. Так что цена их высока.

Карта рыболовных мест в Саммерсете

    • Лунки соленой воды (океана) очень много, отдельно указывать их не имеет смысла.
    • Грязная вода на острове Саммерсете очень редкая, вот несколько скриншотов для упрощения нахождения лунок с грязной водой. Всего 5 🙁 Одна из лунок находится в публичном подземелье Karnwasten.

Моды для teso для рыбалки

Dependencies

  • LibAddonMenu

Description
Rare Fish Tracker helps you keep track of the rare fish you have caught in your pursuit of fishing achievements. This add-on gives you a handy display window that automatically detects your current zone, the fishing achievement related to that zone, and your progress toward that achievement; and displays this info for you.

Fish are listed first by zone, then by rarity (color). You can choose whether the add-on highlights the fish you have caught or the fish you still need, move the window, and adjust its transparency. A keybinding allows you to show and hide the window with a keypress.

(katkat42): Thanks to kikiadoc and Ymirion for their help with v1.3, and votan for help with 1.9!

version 1.37.7:
— Update to API 100034 «Flames of Ambition».

version 1.37.6:
— Update to API 100033 «Markarth».
— New Zone «The Reach».

version 1.37.5:
— Update to API 100032 «Stonethorn».
— Fixed updating window on map change. Including «Show on Map».

version 1.37.4:
— Update to «Greymoor»
* New zone.

version 1.37.3:
— Update to API 100030 «Harrowstorm».

version 1.37.2:
— Update to API 100029 «Dragonhold».
— Nev zone «Southern Elsweyr».

version 1.37.1:
— Update to API 100028 «Scalebreaker».

version 1.37.0:
— Update to API 100027 «Elsweyr»
— New fishes of zone «Elsweyr».
— Update to LibAddonMenu rev 29.

version 1.36.4:
— Update to API 100026 «Wrathstone».

version 1.36.3:
— Fixed auto-hide, again.

version 1.36.2:
— Fixed achievement order. Obviously I have forgotton how the addon works. sorry.

version 1.36.1:
— Fixed «Auto-Hide» option

version 1.36.0:
— Fixed typo in german translation.
— Update to russian translation. by KiriX.
— Update for «Murkmire».

version 1.35.2:
— New option: Bigger Font. As requested.

version 1.35.1:
— Fixed false window position due to interrupted move-animation.
— Russian translation. Thanks to KiriX.
— Use standand font names for better integration of language packs.

version 1.35.0:
— Update to API 100024 «Wolfhunter».
— New library load structure.

version 1.34.2:
— Fix issue with window position not been in top left of the screen. Take 2.

version 1.34.1:
— Fix issue with window position not been in top left of the screen.

version 1.34.0:
— Update to LAM rev 26.
— Anchor window to left or right based on the screen position.

version 1.33.2:
— API bump 100023 «Sommerset».
— New zones.

version 1.33.1:
— API bump for «Dragon Bones».
— Added «Brass Fortress» zone. Finally. Sorry, I have forgotten to release.
— Added I fix for current zone detection like «Vault of Madness».

version 1.33:
— API update for Clockwork City.
— New option: Lock window position.
— Update to LAM rev 25.

version 1.32:
— API bump for Horns of the Reach.

1.31:
— Update «Morrowind»

1.30:
— Update «Homestead» ready.

1.29a:
— Fixed error introduced with account-wide options in 1.29.

1.29:
— Appearance options are account-wide.
— Labels with zero alpha will shink the window, if possible.

1.28:
— Update to LAM2 rev 23.
— New options: Alpha channel sliders for the fish labels.

1.27:
— Fixed Craglorn. ZoneId changed from 603 to 888.

1.26:
— API bump 100017: ESO 2.6 ‘One Tamriel’ ready.

1.25:
— New option: Use symbols for smaller screen footprint.
— Update to LAM2 rev 22

1.24:
— Japanese support: Thanks to @2ch and @Lionas.
— Update to LAM2 rev 21.
— Removed old API 100014 code.

1.23.1:
— Japanese support: Thanks to @2ch.

1.23:
— Fixed error with «Auto-Show/Hide on main screen» option reported by @Turgenev and @GTech_1.

1.22:
— Update to LAM2 r20
— ESO 2.4 (Dark Brotherhood) support

1.21:
— ESO 2.3 (Thieves Guild)
* Still working in ESO 2.2 (Orsinium) as «out-dated», which is in fact «pre-dated» or use Fast API.
— Show fish tooltip (Thanks to Wandamey for the idea!)
* Shows more details, for example if «Do I Keep It For Alts» is installed.
— Update to LAM2 r19

1.20:
— Fixed minor issue: Empty columns shown in dungeons, if zone does not have all fish types. e.g. Deshaan
— New: In Wrothgar it is possible to catch two fishes. (* Was an in-game bug, but now RFT is prepared for that 😉 )

1.19:
— New option: Using ESO quality colors for display (Requested by Wandamey, long time ago ;))

1.18.2:
— Fixed minor bug with updating state of rare fish achievement in Wrothgar. The state was shown correctly after /reloadui.

1.18.1:
— API update to 100013
— Removed old 100012 code

1.18:
— ESO 2.2 (Orsinium) ready: Supporting both new fish achievements (normal and rare)
Thanks to Wandamey for helping to test and catching all the fish with me.

1.17.1:
— APIVersion updated to 100012

1.17:
— ESO 2.1 (Update 7) ready: Big Thank You to Wandamey.

1.16.1:
— Fix key-binding toggle with Auto-Show/Hide off.

1.16:
— New option: Auto-Show/Hide in zones with no fish left. (Default: off)
— New option: Allow to change visibility on main screen and world map without need to key-bind.
— Improved fadings

1.15:
— Window postion was not restore, if visible in both scenes due to a fishing hole (Fisherman Auto-Hide feature)
— Update to LibAddonMenu r18 & LibStub r3.

Big Thanks to Wandamey for support and ideas for:
— French translation of 1.14 strings
— Added «Do I Keep It For Alts?» support. (Default on)
— Additional style: ESO background (Default off)

1.14:
— Multi language support.
— Translation DE
— Alik’r working in french
— Allow to show in HUD or World Map, with different positions
— Show fishes of zone shown in World Map

1.13:
— Fixed error when gaining credit toward some non-fishing achievements

1.12:
— Fixed error with fish name display in landlocked zones

1.11:
— Fixed something that changed in the API between PTS and release.

1.10:
— Now works with Update 6.

1.9:
— Now handles localization more gracefully

1.7:
— Now handles zones without one type of water correctly!

1.6:
— Handles the out-of-order fish in Craglorn and Stormhaven
— Because you can catch the Stros M’Kai and Bleakrock fish in Betnikh and Bal Foyen,
respectively, those fish will also show up in the latter zones.

1.5:
— Fixed an issue with the window re-appearing when in the settings menu and toggling
between «caught» and «uncaught» display.
— Works with Update 5.

1.4:
— Fixed a bug with the code that shows/hides the tracker when the compass shows/hides.
— Fixed a problem with the Bleakrock (Isle) Angler tracking.
— Fixed a bug where zones without fishing achievements were throwing errors (ie., Betnikh).
— Updated to the 100009 API patch.

1.3: Fixed an issue with definite articles in zone names was hampering localization. Thanks
to kikiadoc and Ymirion for the code!

Моды для teso для рыбалки

Dependencies

  • LibAddonMenu
  • LibCustomMenu
  • LibGPS
  • LibMapPing

Description
This addon stores the type of a fishing hole once a specific fish or bait was catched. The type and the fishes and baits already catched there, are shown in the interaction menu while focusing the fishing hole.
Pins with a corresponding color are added to the map.

Additional:

  • Inspired by the feature request from cnschu in Bait Informer, yet not implemented there: Showing bait usage in quickmenu
  • Inspired by Luminary — FishMe — Know your Bait & Fish: «Reel In» Notification.

The idea from awesomebilly is genius. I rewrote it from scratch. Hopefully more robust against false alerts. Always remember: As it is an indirect indication only, it can be fouled.
In order to avoid false alerts, the notification is suspended, if your are in the menus.

Known Limitations
There is no API to get the type or position of the fishing hole. It is an estimation. There are locations, where the fishing holes were so close to each other, that even the game itself does not know which to use, depending on your position and heading.

Beschreibung
Dieses Addon speichert den Typ eines Fischgrunds sobald ein entsprechender Fisch oder Kцder gefangen wurde. Im Interaktionsmenь wird der Typ und die dort bereits gefangenen Fische und Kцder angezeigt wдhrend der Fischgrund fokusiert ist.
Marker mit der entsprechenden Farbe werden auf der Karte angezeigt.

Zusдtzlich:

  • Inspiriert durch den in Bait Informer nicht implementierten Feature Request von cnschu: Der Verwendungszweck der Kцder wird im Quickmenь angezeigt.
  • Inspiriert durch Luminary — FishMe — Know your Bait & Fish: «Einholen» Benachrichtigung.

Die Idee von awesomebilly ist genial. Ich hab sie neu geschrieben. Hoffentlich robuster gegen Falschalarme. Bedenkt immer: Es ist nur ein indirekter Indikator und kann daher reingelegt werden.
Die Benachrichtigung wird unterdrьckt, wenn ihr in den Menьs seit, um Falschalarme zu verringern.

Bekannte Einschrдnkung
Es gibt keine API um an den Typ oder die Position des Fischgrunds zu kommen. Es ist eine Abschдtzung. Es gibt Stellen, wo die Fischgrьnde so nah zusammen sind, das selbst das Spiel, je nach Position und Blickrichtung, nicht weis welcher gerade angewдhlt ist. Damit mьssen wir leben.

version 1.14.3:
— Update to API 100034 «Flames of Ambition».

version 1.14.2:
— Update to API 100033 «Markarth».

version 1.14.1:
— Update to API 100032 «Stonethorn».

version 1.14.0:
— Update to API 100031 «Greymoor».
— Update to LibGPS3.

version 1.13.3:
— Update to API 100030 «Harrowstorm».

version 1.13.3:
— Update to API 100030 «Harrowstorm».

version 1.13.2:
— Update to API 100029 «Dragonhold».

version 1.13.1:
— Update to API 100028 «Scalebreaker».

version 1.13.0:
— Update to API 100027 «Elsweyr».
— Another fix to get the map pin filter work with PvE and PvP zones correctly.

version 1.12.3:
— Another fix to get the map pin filter work with PvE and PvP zones correctly: «Show Pins» removed from settings. Working with map filters only.

version 1.12.2:
— Fixed stats missing the data, because of the saved variable structure change in 1.12.0.
— Fixed newly created data stored at wrong place.
— Another fix to get the map pin filter work with PvE and PvP zones correctly.
— Fixed the «map pins» export. It did allow multiple exports resulting in duplicates.

version 1.12.1:
— Fixed typo GetItemId => GetItemLinkItemId. A result of rushing.

version 1.12.0:
— New saved variable format for less whitespace in the file.
— New options: Selectable icon per fish type.
— Export command: /vfexport (zone|zones|pins)
— Import command: /vfimport

version 1.11.5:
— Update to API 100026 «Wrathstone»: Bait info no longer necessary. It is built-in now.

version 1.11.4:
— Update to LibGPS2 rev. 16.
— New option: Enable/Disable map pin tooltip. As requested.
— Auto adjust maps. Better result in dungeons.
— «Murkmire» ready.

version 1.11.3:
— Updated russian translation. Thanks to KiriX.

version 1.11.2:
— Added support for multiple water type names for baits. (en, fr and de so far)

version 1.11.1:
— Fixed errors in Stats after renaming functions.

version 1.11.0:
— Update to API 100024 «Wolfhunter»: Bait tooltip and water type obsolete, because ZOS added it themselve. 🙂
— Update LibMapPing rev. 8.
— New library load structure.
— German: Built-in typo is correct => localization file updated.

version 1.10.4:
— Update to LAM rev 26.
— New option: «Show Map Pin Contextmenu». Default on. Requested.

version 1.10.3:
— Adjusted focus ranges of additional Summerset delves.

version 1.10.2:
— Added Brazilian Portuguese translation. Thanks to @mlsevero.

version 1.10.1:
— Update to LibGPS rev 15.
— Adjust focus range for Summerset.

version 1.10.0:
— Russian translation. Thanks to @KiriX.
— Update to LibCustomMenu rev. 6.5
— Added LibQuickPin for faster pins drawing in World Map and Minimap. Thanks to @Shinni.
— API bump 100023 «Sommerset».

version 1.9.22:
— API bump for «Dragon Bones».
— Update to LibGPS rev 14 and LibMapPing rev. 6.

version 1.9.21:
— Added Brass Fortress to CwC loot list.
— Fixed using in some dungeons.
— New option: Reel-In hook size slider.

version 1.9.20:
— Support «Hissmir Fish-eye Rye» for water type.
— API bump Clockwork City.
— Update to LAM rev. 25: Clockwork City.
— Update to LibGPS rev 13: Clockwork City.
— Adjusted the focus range for «Bleakrock Isle» a little bit.

version 1.9.19:
— Update to LibCustomMenu rev.5: Fixes error clicking on a map pin.
— Update to LAM2 rev 24.

version 1.9.18:
— API bump for Horns of the Reach.

version 1.9.17:
— Localization. Thanks to @lexo1000 for french translation.

version 1.9.16:
— Showing map pins is per character, now.
— API bump for Morrowind.

version 1.9.15:
— Update to LibGPS rev 11.
— Gather data for statistics.
— Show statistics with /vf (zone|char)
* first version

version 1.9.14:
— ESO 2.7 ‘Homestead’ ready.
— Update to LibGPS rev 10.

version 1.9.13:
— Fixed tooltip issue in gamepad mode. Thanks to @Daeymon.
— Changed detection range in Shadowfen.

version 1.9.12:
— Update to LAM2 rev 23.
— Update to LibCustomMenu rev 4.2.
— Update russian translation to real UTF-8 charset.

version 1.9.11:
— Fixed gamepad mode pin tooltips

version 1.9.10
— ESO 2.6 (One Tamriel) ready
— Update to LibGPS rev 9
— Update to LAM2 rev 22

version 1.9.9:
— ESO 2.5 (Shadow of the Hist) ready
— Super simplified in-reel bait counter. Thanks to @estera!
— Update to LibGPS2 rev 8
— Update to LAM2 rev 21
— Auto select bait. Default: off

version 1.9.8:
— Update to LibGPS 7.1
— ESO 2.4 (Dark Brotherhood) support

version 1.9.7a:
— added missing separator.dds for LAM2. (Sorry)

version 1.9.7:
— Fixed deleting pin via contextmenu.
— Update to LAM2 r20

version 1.9.6:
— Update to LibMapPing r4 to fix waypoint bug.

version 1.9.5:
— Map pin context menu. Requested by @uladz.
— Update to LibGPS r7.

version 1.9.4:
— ESO 2.3 API version bump
— Fixed pins not shown, due to new LibGPS. Reported by @uladz.

version 1.9.3.1:
— Changed manifest file for Fast API support, only

version 1.9.3:
— LibGPS2 r6
— ESO 2.3 (Thieves Guild) ready

version 1.9.2:
— Fixed bug with gamepad mode tooltip.

verson 1.9.1:
— Lightweighted the text used by WaypointIt. Old text still visible as tooltip text.
— Increased focus radius for dungeons.
* Old radius caused false new detection in «Village of the Lost»
— Improved map pin rendering: Use time left for current framerate.

version 1.9.0:
— Update to LibGPS r5.4
— Support of Fyrakin’s MiniMap by explicitly working around sub-optimal time-frames.
— Improved map pin rendering: spreading load over time.
— Changed fishing hole position detection a bit, again.

version 1.8.3:
— Fixed pins not showing in some dungeons
— Fixed pin filter not always there, if traveling PvP PvE
— Update to LibGPS 5.3

version 1.8.2:
— Gamepad mode support
— Map pin filter to show/hide pins while world map is shown
— Tweaked fishing hole position detection a bit again.
— Update to LibGPS 5.2

version 1.8.1:
— API update to 100013
— Removed old 100012 code

version 1.8.0:
— Orsinium ready
— No auto cleanup at startup (for faster startup) Instead a new option in the settings to manually doing it, if needed at all.
— Hopefully improved detection if fishing holes were close to each other. Still not perfect, but better.

version 1.7.5:
— Update to LibGPS r5.1: Technical improvement.

version 1.7.4:
— Update to LibGPS r5: Fix error for dungeons.

version 1.7.3:
— Tooltip code cleanup
— Added tooltip info to trade window
— Update to LibGPS r4.3: Fix error for dungeons like «The Harborage»

version 1.7.2:
— Update APIVersion to 100012

version 1.7.1:
— Update to LibGPS r4.2.

version 1.7.0:
— Update to LibStub r4.
— Update to LibGPS r4.
— Minor code cleanup with creating controls.
— New option: Auto-return to interaction menu on reel-in. Default: off
— ESO 2.1 (Update 7) ready: Once live, you can safety increase APIVersion in manifest or allow «out-dated».
* Saved data will be migrated once

version 1.6.1:
— Always trigger first map measurement, even if POI map pins are disabled.
— If required, bring map back to player location if interacting with fishing hole. Just to be sure.
— If required, bring map back to player location if quest tracker updated map pins while map was not visible. Just to be sure.
* This may caused wrong map pins, if player is in a sub-zone.
— Bait usage info: Hook ItemToolTip:SetLink, too.

version 1.6.0:
— Update to LibAddonMenu-2.0 r18 and LibStub r3.
— New fishing hole position measurement
— Debug info showing global and local coords, now. (Coords with 100% accuracy should be good enough for Destinations.)
* As a side-effect, the local coords can «jump», if you enter/leave a sub-zone. And the values can be negative or greather than 100, if you are in a sub-zone and the fishing hole is not.
— New «reel in» animation styles. Default is Pulse1.
— Add fishes and containers to list of catched items, only.

version 1.5.6:
— Fixed another add-on constellation where map pins did not appear.

version 1.5.5:
— Map pins did not appear without another add-on using LibGPS.

version 1.5.4:
— Russian language file. Thank you, KiriX!

version 1.5.3:
— Fixed issue with map pins refreshed before player activated. (reported by BornDownUnder)

version 1.5.2:
— New option: Show usual loot, if type is identified (requested) default: off
— Show pins in Fyrakin’s Mini Map without need to open world map first.

version 1.5.1:
— Fixed timing issue with LibGPS
— Unspecified fishing holes no longer get erased automatically. Now, you just need to approach to keep the location.

version 1.5.0:
— Disabling pins until map is visible does not work with Fyrakin’s MiniMap (reverted)
— updated to LibGPS2 r3

version 1.4.0:
— New option: Auto Show/Hide Rare Fish Tracker
* You can still make it visible again by using the key-bind.
— Disable pins until map is visible to avoid coordinate transformations

version 1.3.0:
— «Reel In» notification sound. (Requested) Default: no sound

version 1.2.1:
— Fixed wrong pins after fast travel to town

version 1.2:
— update API version 100011
— item-links for catched
— Settings: Allow reset data

version 1.1.1:
— Loot of other players was counted. I misunderstood parameter as source, not as destination.
Thanks circonian for the hint.

version 1.1.0:
circonian and me did:
— Fix an issue with fishing and looking around (have turned the camera away from the fishing hole while reel in the fish).
— Added support for WaypointIt of circonian
Thanks circonian

— Updated to LAM2 r17

version 1.0.0
— Switched settings to LAM2.
— Fixed showing POIs could not be disabled
— Refresh pin color upon first catch.
— POI background color was not resetted
— Cleanup double detected holes at startup
— Changed formatting in debug output.

version 0.9.0
— «Reel In» notification can be turned off

Читайте также:  Спасательные жилеты для рыбалки капитан
Оцените статью